Friday, October 29, 2010

FYE 2010....

Ya ampun, ape nak jadi dengan blog ni dyan...
dah berhabuk bersawang jadinya...
ni la puncanya kalau suka bertangguh ...
ish2...
btw, ni nak cter skit...
dah lama dah jadi tapi baru nak ctor...
kalo dok ujibakat jadi mami jarum kompem dah kena tendang awai dah...


FYE ni maksudnya first year experience...
tujuannya nak dedahkan pada student2 baru masuk ni la perihal hidup kat u ni...
betapa pentingnya hidup berdikari dan berani menghadapi cabaran...
sebelum pergi kem ni, aku dok pi ngutip la ctor2 dari budak2 yg pi sana...
diorang kata mulut jangan celupar...kalo tak padan muka hang....
sebab tempat yang kitorang nak pegi ni kawasan hutan...
tambah2 tinggal pulak kat kawasan khemah...
adoyai, dah kali kedua aku terpaksa tinggal kat khemah...
nak tak nak redha je la...
nak wat cemane kan...
FYE ni dekat kem kaizen...area gunung pulai...aku yang duduk johor ni pun tak tau kat mana...
kitorang bertolak hari jumaat dalam pukul 4 petang...
(gambar2 yang ada bukan dari kameraku, kredit tu sape2 yang mencapture tak henti2 dari waktu kitorang tunggu bas ye, huhu)
menunggu bas..nampak tak beg kitorang yang besar2 tu..macam nak kem seminggu rasanya...

lupakan orang yang pkai tudung hitam dan oren tu..menyibuk je..haha..fokus pada yang pakai baju hijau itu ye




perjalanan amik masa lebih kurang satu jam setengah...
sampai sahaja...kitorang terpaksa MENYERAHKAN HANDSET DAN JUGA BARANG2 BERHARGA kepada fasi...huaaa....no handphone in three days....

ape2hal, gambar dulu...

pintu masuk kem ni....

lepas diberi taklimat...kitorang mendirikan khemah...



yang tak reti pasang khemah buat2 je la reti..abg2 merangkap fasi2 rajin2kan tgn tolong... 


lepas penat jap bila dah siap...dalam khemah ni aku kitorang bertiga..aku, amirah dan amalina...

malamnya kitorang buat night walk...wah, memang first time aku berjalan malam2 dalam hutan yang gelap...nak sangat kan..padan muka hang....macam aku selalu tengok kat tv tu..selamba je pelakon2 tu lari kat hutan..nak merasa gak..haha...untungnya kitorang tak buat dalam pukul 12 tgh malam..ngeri wo..dalam pukul 10 malam je...
mendengar dengan penuh khusyuk sambil pikir ape benda la yang ada kat hutan tu ye...

tergambar ketakutan..hehe
pada hari esok...kitorang ada taklimat sebab nak bagi serba-sedikit gambaran tentang course kami...ramai yang blur tentang course ni termasuklah aku....



tengok tu, bukannya dengar tapi bergambar..ish2...
pada petangnya..ada rempuh halangan..berapa banyak halangan tu memang tak kira la...sakit badan seminggu tu...bukak pintu bilik pun tak larat..hang jangan dok gelak tau...kang ku putak2 pala hang sume...






diorang kata keluarga bahagia..lelaki 4 isteri..haha









setakat ni itu je la gambar2 yang boleh aku letak..no idea la kenapa macam ni jadinya....
malamnya majlis barbekue pulak...dan majlis kebudayaan..but something happen dan tak boleh diceritakan di sini..perkara yang paling kitorang takut akhirnya terjadi juga...malam kebudayaan postpone..dan akhirnya kami dapat tidur awal...
esok merangkap last day kitorang kat kem tu...perkara yang di postpone dibuat pada hari last...semuanya telah ditentukan oleh Tuhan..Dia yang Maha Mengetahui akan tiap2 sesuatu...
group aku melakukan aksi SPONTAN...berita berkepala 3, penterjemahan,freeze dan akhir sekali nyanyian...


masing2 ada energy terlebih mungkin sebab tidur awal semalam..so, dapat disimpulkan di sini setiap yang berlaku ada hikmahnya...
akhir sekali, sesi pemyampaian hadiah..kumpulan aku menang kumpulan paling sempoi....
oh ye, ni serba sedikit detail tentang group aku...

GROUP KE BERAPA: GROUP 4
NAMA GROUP : SPONTAN (mmg spontan je kuar dari pala otak)
MEMBER: ZIMA, PIJA, AMA, JERN NGAN AQIFF
FASI: ABG ZUHDI NGAN KAK ERMA

SPONTAN....


hopefully, hubungan kitorang ngan kakak2 dan abang senior ni akan berterusan..tak la sampai setakat kat FYE je..betul tak...BTW, aku ada mengofferkan diri untuk jadi fasi bagi budak tahun 5...harap2 dapat la..nak rasa cemane control budak2 ni..haha...

No comments: