Saturday, September 3, 2011

ape yang aku pakai utk nampak cun...haha

kawan aku penah tanya....cemane aku mekap...aku mekap ikut mood sebenarnya..kalau terasa nak mekap lebih sikit, aku mekap lebih sikit..kalau tak..bedak ngan lip ice je la aku pakai..hasilnya, macam mayat hidup org tgk aku..bila jumpa aku..diorang mesti tanya 'sakit ke?'..jawapan aku, 'mana ada tgh sihat walafiat katanya sakit,ish2'...so, bila aku tak nak org pikir aku ni orang sakit ke, org lembik macam puding kastard ke...aku kena la nampak cun nampak segar...keyakinan pun bertambah...lagi2 kalau nak present depan kelas..takpun nak pegi interview..itu yg paling penting...so, ni aq nak bagitaw korang ape yg aku pakai...

1. toner & moisturizer (garnier aqua defense (yg warna hijau tu))
2.  foundation (silky girl skin perfect)..kulit aku guna natural...
3. concealer (maybelline angelfit)..tujuannya utk tutup kesan jerawat ke, noda hitam ke)
4. bedak asas (maybelline clear smooth)...natural
5. eyeliner/celak (org melayu ckp)....professional eye line (ini korean made sudah)
6. maskara (maybelline hypercurl volume express)...tapi sebelumnya aku pakai perapi bulu mata dulu..senang nak apply nanti
7. lip ice (mentholatum strawberry)..yg ada kesan sejuk lepas pakai..colourless...nak bagi kesan lembap pada bibir
8. pastu aku apply sama ada lipgloss silkygirl/lipice sheer colour/lip gloss avon simplypretty (bkn simplysiti...takde budget lagi la)/ lipice color mentholatum...

tengok, simple sgt kan...takde la perfect sangat sebenarnya...sebab bila tengok list..aku tak pakai pun blusher, eye shadow ke..sebab aku tak reti nak pakai..kang nanti terlebih pakai blusher, macam badut sarkis pulak..kalau terlebih pakai eye shadow..dah macam budak tadika nak menari kebudayaan pulak..so, nak amik langkah selamat..aku tak nak pakai...

credit to google
credit to google
aku mencari yg mata tu smpi sekarang tak jumpa...
*semua gambar adalah courtesy of google

No comments: