Sunday, May 5, 2013

life as a student...

niat tu dah lama nak update blog ni pasal ape yang berlaku  dua bulan yang lalu.. (ala aku ni tak habis2 dengan niat)...buatnya tak jugak...habih cemane nak buat kalau esaimen meraung nak mintak siapkan.. (berhyperbola betul aku ni..meraung tu)...seriously tak tipu...patut la senior cakap tahun 3 ni giler sikit..memang banyak..so betul la tu..tapi ni baru tahap sewel la belum tahap gila...

ok aku mulakan dengan ape yang berlaku pada minggu pertama (3/3 - 10/3)
-belum papehal aku dah kena cirit birit..sume sebab 1 faktor...makan kenduri..aq heran kadang2 org duk sembang pompang pasal mamak kotor la kari recycle la.. tapi selama aku makan kat kedai mamak tak pernah aku cirit birit..selalu aku ciriti birit sebab melayu yang punya hal la..tak tau la mana spoilnya..main makan je..tak pasal2 perut meragam...tu yang amek mc...sebab pagi tak settle2 lagi masuk keluar jamban...kalau datang kelas kena tanggung azab sakit lagi bahaya...

- the next one is treatment resdung...ni sume ibu punya idea...sebab dapat satu iklan pastu terus suruh aq buat treatment ni..mula2 tu memang tak nak la sebab kalau rawatan resdung ni selalunya dia akan kuarkan lendir secara paksa..so kalau paksa tu mesti sakit ye dok...tapi biasa la..even nak cantik pun sakit..lagi nak  sihat..sakit tu mesti ada..memang dahsyat la cemane treatment..tak dapat dibayangkan macam mana sakitnya tahan resdung tu..Alhamdulillah dah ok sikit resdungnya..dah takde sangat selesema waktu pagi...bersin pun kurang....

yang merah tu pil resdung..yang biru penyembur mata...

ingatkan makan kat oldtown boleh la tenangkan hati lepas tahan sakit..lagi azab ada la..dengan kopi yang pahit + mihun tomyam yang bapak pedas...adoiii..

- ni pasal mouse pulak...ramai member komplen payah nak handle mouse aku..lagi2 kat bahagian tengah mouse tu...diorang handle susah..tapi aku senang je handle..takde masalah pun..so asek kena complain je..terpaksa mengalah dan keluarkan duit beli mouse baru..duit ptptn baru masuk kan..so takde masalah nak spend...tapi spend pun spend yang murah je...dah beli ingatkan puas hati...bile pakai rasa tak sedap lak..senang citer mouse tu tak dengar cakap...suruh pegi tempat lain dia melencong kat tempat lain..hilang sabar di situ...so spend lagi duit beli mouse yang mahal sikit...tanya orang kedai dia suggest brand "logitech" sebab warranty nya lama.. 3 tahun tak salah..lagipun kos aku yang amek memang guna mouse tahap maksimanya..sebab nak menyenangkan keje...nak lukis map...

ni first mouse beli...kat skudai parade..harga sepuluh hinggit tapi guna 2 hari dah tak puas hati..

so beli mouse baru..kat taman universiti je beli..malas nak gi jauh2...

- dekat UTM ni setiap pelajar kena ada attend kelas yang UTMSpace organize sebagai syarat untuk grad nanti...ingatkan free tapi tak..yuran rm200 dah tolak awal2...terasa kejam di situ..so nak tak nak kena la datang....ada OSHE (keselamatan), ISO (lupe lak mende ni), dengan pengurusan kewangan...ISO & OSHE dua hari tapi pengurusan kewangan sehari je...aku dah settle bahagian pengurusan kewangan & ISO..tinggal OSHE je...kalau ikutkan aku tak nak sebab ada esaimen tak settle lagi...dah la 2 hari...tapi dah register punya pasal dan kekangan masa terpaksa la datang...kitorang bertuah sebab dapat pengajar yang sangat sporting & easy going..presentation yang sepatutnya ada pun terus takde sebab dia...maceh2...

-tapi esaimen yang menunggu dan itu ini punya hal tak menghalang aku untuk tengok lawak ke der 2..terasa kesengalan di situ...habis asyik tengok iklan je..nak tunggu link download keluar lambat sangat...yang sakit hatinya panggung dekat skudai langsung tak tayang citer tu..paling dekat pun ioi Mall, kulaijaya..pakat dengan member2 pergi sana..lagipun jalan kat sana tak banyak simpang..straight je terus sampai...no belok belok...



my feveret ever of course jozan..harith iskander pun best..boboi..no komen..

- dengan bangganya aku katakan aku makan kfc 2 hari berturut-turut..adoi kalau ibu tau pasal hal ni mesti aku kena luku...seriously..masa hari sabtu sebelum tengok lawak ke der 2 makan dulu sebelum tengok wayang..then masa hari ahad pun sama..lepas kelas iso..teruk betul rasa...aku harap lemak2 kfc tu dah takde kat badan ni..haha...

ni spicy korean crunch..sedap jugak..tapi tang sos/sambal tu tak boleh terima..kat iklan cover full punya..realiti..seciput je letak..hampeh tul...

*akan disambung ke minggu ke 2...

No comments: