Tuesday, August 13, 2013

Takde mood...

kenapa aku rasa takde mood je sepanjang hari ni..nak tengok movie pun terasa malas...nak baca buku pun malas..ni duk ulang baca novel yang sama je..padahal dah hafal sangat jalan ceritanya...tapi aku memang dah agak feel macam ni memang akan datang bile dah tiba masanya...so bile takde mood satu keje pun tak jalan..tak jalan ke..tadi ok je aku penuhkan buku log...tadi pun kat ofis sempat tengok mad markets raya dengan melatah raya..terasa azab tahan gelak biar tak berbunyi...ape sebab ek selain dah tiba 'masa'nya..sebab tiap2 bulan memang akan ada feel takde mood ni...ataupun adakah sebab tak puas beraya..

nak kata duduk rumah je sepanjang raya ni memang tak la..dah 3 hari berturut-turut aku keluar tengahari balik malam sebab beraya punya pasal..sampai demam dibuatnya...tapi maybe tak cukup hari nak beraya..ni pun terasa nak beraya lagi..terasa nak berjalan-jalan sampai bosan..cett...

pasal beraya pulak..di kala kawan2 dah panas telinga dengar soalan dah dapat boyfriend ke belum?..single lagi ke?..aq masih sejuk telinga sebab tak pernah dengar pun soalan2 macam tu..adakah perihal muka aku yang masih nampak kebudak-budakkan lalu saudara mara ingat aku masih belum lepas spm?..ye la kot..alasan yang boleh diterima..habih kalau di ingatnya adik tu kakak..kakak tu adik..jadi soalan2 tentang kahwin sudah tentunya sangat jarang didengar...

duit raya masih dapat..Alhamdulillah..cukup la buat tampung duit minyak kereta sampai habis praktikal ni..sekaligus ubat kesedihan gara2 tak dapat bonus raya dari company apetah lagi elaun ...praktikal pun tinggal sebulan lagi...tapi tajuk psm masih aku tak dapat...apekah yang harus dilakukan untuk dapat idea?..apekah? apekah?..

kalau dulu sementara nak tunggu cuti raya memang mood raya betul..mula la teringat rendang nenek..kuah kacang nenek.ayam masak merah nenek..tapi dah cukup puasa aku melantak masa first raya aritu..ape lagi nak ek?..


No comments: