Thursday, April 9, 2020

Samyang


Asyik cakap pasal restoran/ kedai makan je kan..ape kata cakap pasal viral food pulak..

Aku cakap yang pernah famous ni la dulu..samyang..sampaikan memasing sibuk buat pasal #samyangchallenge..sambil cekik sambil rekod...aku pun buat challenge jugak..tapi tak kuasa la sampai nak rekod..nak tunjuk mata berair..tak kuasa nyah oii...


still remember first time makan benda ni..OMG..giler wei giler...satu jag air jagung aku habiskan..
luckily my stomach tak buat hal esoknya...



cheese version...tak kena sangat dengan tekak..muak cepat


ice version..kurang pedas...

curry version...expect ape...memang rasa kari la pun
carbonara version

Jjangmyeon..try kat Johor tak jumpe...jumpe kat Langkawi





ni giler punya pedas...1 cup share 3 orang...perghh...


buat version berkuah..pun tak kena tekak


this one je belum try...carik kat supermarket takde yang loose...should be buy online I think
credit pic: google


ni buat stok geli2 nak makan boleh la..kalau ko cakap nak buat #samyangchallenge meh sini aku hempuk ko...



Other things so called samyang but from other company




katanya ni dari Jepun..so try la..so so je bagi aku






cukup la 3 ni..and sume tak kena tekak aku..maybe aku tak berapa in dengan pedas oily kot..
cos all three ni pedas oily...

keluar la benda cili hantu ni...and aku pun try..
tapi kan bile makan apesal rasa pahit giler ek?..memang camtu ke...credit pic : Google
I admit..aku mudah terpengaruh bab2 pedas samyang ni..and I try this one too...
try level one..and ok la..sedap jugak..level two aku tak berani cos I love my stomach..hee...
credit pic: Google

This is how I eat...



yang putih tu bukan telur tapi cheddar cheese yang telah dicairkan...anytime kalau craving it much memang aku akan buat...tengah malam ke lepas subuh ke..but make sure air susu ada sebelah...




No comments: