Thursday, November 4, 2010

masa kat matrik...masa kat U.........

persoalan ini sering bermain-main dalam fikiran aku sejak aku melangkah masuk ke UTM ni........
aku sering membandingkan tabiat2 yang selalu aku buat sejak aku sekolah menengah lagi.........
tiap2 aku bertukar keadaan, tabiat aku juga akan berubah........
pengaruh persekitaran serta rakan2 mungkin puncanya.....



  • masa kat matrik, aku selalu bangun seawal jam 5 pagi untuk bersiap, nanti bilik air penuh kalau lambat....tapi bila masuk U plak aku boleh bangun selewat jam 6.30 pg without worried anything.....kalo bangun seawal pukul 5 at least ada masa untuk aku solat hajat sebelum subuh menyamai ibadah malam tapi kalau pukul 6.30 tu....dah hampir subuh gajah.......
  • masa kat matrik, wajib study sampai pukul 1 pagi...siapkan tutor......kat U plak, tutor dah takde, so, study bila dah dekat test je la..ish2
  • masa kat matrik, jarang berinternet sebab connection memang teruk gler.....kat U plak, boleh dikatakan setiap hari as long as connection tu ada..siap boleh download2 lagi........
  • masa kat matrik, study week adalah masa yang paling berharga bukan sahaja aku malah seluruh pelajar matrik untuk mengulangkaji subjek2 yang diajar....inilah masanya untuk bertanya apa2 yang patut.....tgk movie, bermesej mahupun bercakap di telefon harus lah dielakkan......kat U plak, macam biasa sahaja, malah aku boleh pegi jalan2 dengan family, tgk movie seolah-olah minggu biasa....it's not just me, kwan2 lain pun sama.......  
  • masa kat matrik, ada tabiat buruk suka makan ais...tiap2 hari kalau tak beli air sejuk memang tak sah..kat U plak, Alhamdulilah, tabiat ni dah takde dah..slowly disappear....
  • masa kat matrik, memang anti library sikit sebab staf nya yang teruk gler.....kat U plak, tak sah kalau satu hari tu tak singgah kat library..thumbs up to me...huhu

No comments: