Friday, December 24, 2010

tsunami perut...

selama ni kita cuma tau pasal laut tsunami je kan..
penah tak dengar pasal perut tsunami...
perut tsunami ni bermaksud bila perut korang semua bergelodak semacam...
gara2 salah makan...
so, ini ada tips yang boleh korang ikut kalau tak nak perut korang tsunami...
firstly, jangan makan sambal dengan minuman berkafein..
contohnya, MAKAN NASI LEMAK + MINUM AIR KOPI
gabungan yang boleh dikatakan bergabung meletup..
meletup kat usus besar...

Secondly, makan coklat dengan minum air teh...
nampak pelik kan, tapi kalau korang lepak2 kat maplei tu bila pesan teh tarik jgn pulak balik rumah korang pegi makan coklat...memang tak tidur malam korang...


0 comments:

 

Dyan Template by Ipietoon Cute Blog Design