Saturday, January 1, 2011

Azam & Aim In The Year of 2011...


belum terlambat untuk mengucapkan selamat tahun baru kepada reader2 blog aku...
ingatkan nak buat tepat pukul 12 tgh mlm, tpi ada halangan yang tak boleh dielakkan..
jadi ini la masa yang sesuai untuk aku tulis azam2 aku untuk tahun ni..
sebenarnya azam aku setiap tahun sme je..
cuba terpulang kepada setiap orang tu nak membaikinya atau nak lupakan sahaja...
ini adalah azam baru aku...

1. kesihatan kena pandai jaga..ko tu dah la setiap part body sensitif ..baik mata, hidung, badan, semuala...so,kena byk minum air...kurangkan makan nasi..kurangkan minum minuman manis...jgn main telan je...

2. Memandangkan sem 2 ni aku terlibat dalam ko-kurikulum, jadi aku kenala aktif..dah la bidang sukan..bukan persatuan..hopefully aku cukup fit..tak nak tercungap-cungap lg dah..buat malu je..lari sikit dah semput...kalau boleh waktu petang atau waktu kelas takde pegi joging pagi atau petang..paksa rumate join..tak nak kuak lentang je..haha

3. aku akan cuba untuk menukar style tudung dari selalu guna tudung bawal pada shawl..biar nampak lebih kemas..kenala up to date...ku jeles tgk budak2 lain pakai shawl cantik je...

4. aku akan cuba menarik seberapa ramai follower kat blog aku ni..walaupun aku rasa taraf blog aku ni biasa2 je...tpi aku kan cuba membuatkan blog ini semakin menarik...

5. try dapat gred lebih baik..setiap tahun macam tu tapi bak kata aku awal2 tadi, kenala perbaiki azam kita..it's better than lupakan aje bila tak tercapai...ble prof bg assignment, cari awal2..tak nak 2 3 hari dateline baru nak cari maklumat..salah tu..lagi satu bila ada ujian..jgn malamnya baru nak tanya orang..memang 'fail' la korang, reader2, jgn ikut cara saya ye, hehe...

6. try berfikiran lebih matang walaupun attitude bukan macam tu..cemane tu ye?... 

7. azam yang seterusnya sepatutnya diletakkan awal2 sekali iaitu tunaikan kewajipan sebaik mungkin..tak nak miss yang wajib dan perbykkan yang sunat...itu adalah rahsia untuk membersihkan hati kita...jgn setakat fizikal saje yang korang amiik berat..rohani juga ye...

8. ni kalau aku bgtaw mesti ada yg dok geleng kepala atau angguk2 kepala..mesti ramai yg berazam untuk melupakan org yg berlainan jantina dgn kita kan..tapi hakikatnya ramai yg tak boleh tahan godaan untuk melayan segala mesej, ym, skype, fb dan sewaktu dengannya..untuk azam ni, aku tak boleh nak cakap aku akan lupakan si 'dia' ke ape sbab memang aku dah lama takde...tapi bila datang aku tak leh nak menolak...huhu...

tapi secara ringkasnya, benda2 ini takkan jadi selagi kita tidak mulakan langkah pertama...........  


No comments: