Wednesday, September 7, 2011

majalah yang aku pernah beli...

setiap orang mesti pernah langgan majalah2 yang diorang minat...contohnya, kalau dia suka tengok decoration2 yang cantik2 kat rumah, mesti ada majalah impiana ke, anjung seri ke..kalau minat fesyen, majalah cosmopolitan, intrend..kalau yang muslimah sikit, majalah dara, nur...aku ngan adik aku minat langgan majalah2 ni sejak umur aku 7 tahun lagi...and sampai sekarang aku langgan majalah2 tu..nak taw majalah ape tak?....jom tengok ni...sampai sekarang aku simpan majalah2 ni..tak terpikir lagi nak hantar pada apek surat khabar lama ma...

masa umur aku 7-10 tahun, MAJALAH ASUH...majalah ni islamik sikit..sesuaila dengan keadaan aku yang baru nak kenal halal haram..ape yang elok..ape yang tak elok...adab2 sume..sirah2 nabi...lagipun majalah ni agak murah la..aku paling suka baca part godaan syaitan tu...huhu

umur 10-13 tahun, MAJALAH BINTANG KECIL..hehe..tetiba nak tukar pulak nak langgan majalah ni..ni pasal budak2 kecik je..cara nak bergaya la...ada jugak tips cemane nak hadapi alam dewasa...tapi part yang palin aku suka bila dia letak poster2 ngan pin-up artis2 hensem & cantik..aku memang suka koyakkan..sampai sekarang aku still simpan pin-up ngan poster yang aku dah koyakkan...macam pin-up lee dong wook, poster faizal tahir, mamat2 pelakon hensem jangan cakap la..memang gler banyak...

umur 13-17 tahun, MAJALAH YEZZ....kebetulan masa aku terpikir nak tukar majalah lain pulak majalah yezz ni baru keluar...so, macam interesting je..aku tukar terus..dalam majalah ni aku suka tengok part aksesori dengan decoration bilik..memang cantik dan sesuai dengan umur aku..but honestly..aku tak suka tang fesyen..looks sexy dan tak sesuai dengan aku..

umur 18 sampai sekarang, MAJALAH RAPI...bila aku dah takde idea majalah ape nak tukar lagi...ibu aku suruh beli  majalah ni..majalah ni pasal kesihatan..bagus jugak kalau baca..ada tips2 yang best2..lagi2 tang diet tu..sape yang nak diet tapi tak reti beli la majalah ni...





2 comments:

shafiqabdshukor said...

ujang.. apo... gila-gila...
tu la prnh bace dulu2..

Nurul Dyanna said...

ujang apo tu pernah gak baca..tapi baca je la..beli tak penah...