Wednesday, October 5, 2011

glee drama

lately ni mmg aku addict gler tgk drama ni..even dah tgk pun aku still bukak sebab aku dah download season 1 ngan season 2...aku pikir aku sorang je yang taw pasal drama ni..rupa2nya memang aku sorang je taw..bila aku cakap kat kawan2 aku..diorang boleh tanya..."glee tu drama korea ke"....lagi best "ni cter hindustan eh"..waklu cter hindustan...drama amerika la..drama ni lebih kurang macam high school musical gak la..tapi yg bezanya kalau high school musical nyanyi lagu baru..kalau glee ni nyanyi balik lagu artis tapi versi berlainan...lagi satu drama ni tak tayang kat disney channel tapi kat fox channel...meh sini aq tunjuk watak2 dlm cter tu...

yg lelaki tu la yg handle glee club..yg pempuan ni plak musuh ketat dye


pengerusi glee club...finn..sebelumnya bercinta dgn ketua  utk pasukan cheerleader, quinn

pahtu bercinta dgn dia ni plak...

ni la rachel..yg lelaki kat sebelah dia ni aku rasa skandal dye...dlm cter ni la...

inilah kurt..dalam cerita ni dye bawa watak seorg homoseksual...in real life aku tak taw...

artie..satu2nya watak OKU...aku paling suka watak artie ni..jgn tanya kenapa..sebab aku sendiri pun tak taw...



tina..watak seorg perempuan dari asia..sebelumnya artie bercinta dengan dia la...

masa season 2 bercinta dengan brittany...bagi aku diorang ni sweet couple even artie ni ber-wheelchair

gambar diorang berdua lagi...cantik kan brittany ni...

puck..adik aku paling suka dgn dia ni...paling playboy la dlm cter tu...

quinn...pernah bercinta dgn finn & sam tapi ada skandal ngan puck ....dia ni pun cantik..nama betulnya DIANNA AGRON..(motif ko besarkan nama dia apehal..perasan nama sama cantik pun sama la..ish2)


ada lagi watak2 lain macam sam, lauren, mercedes, blaine ngan santana...



mercedes..dia ni kalau masuk program vokal bukan sekadar rupa aku rasa boleh menang..suara dia sedap sgt...
dalam byk2 perempuan..si playboy puck boleh jatuh cinta dgn dia... 
santana..dia ni pendengki sikit...tapi ada baiknya gak...
blaine..bkn dari glee club tapi 'kawan baik' kepada kurt...

sam...comelnya dia ni...


itulah dia serba sedikit pasal drama ni...drama ni dah masuk season 3...bila ntah kat malaysia nak tayang...aritu tayang kat season 1 je...season 2 aku tgk kat channel singapore...thanx to negeri johor even takde astro tapi kitorang still dpt tgk cter best2 as tv dpt signal dari singapore dan indonesia


courtesy pic dari google and yahoo...

No comments: