Friday, October 7, 2011

sebab ape aku suka bawak telekung sendiri...

mula2 sekali aku nak bagitaw masa aku menulis blog ni adalah masa kat blok aku TAKDE AIIIIIIIIIIIIIIIRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!! mangkuk ayun punya tingkat betul...ni aku tgh berkira-kira nak ke tak nak balik rumah ni..mandi kat sana...takpe2..kesabaran itu amat dituntut dalam Islam...betul tak...btw, ni bukan topik yang aku nak bagitaw sebenarnya..aku nak bagitaw yang aku lagi suka bawak telekung aku sendiri in case aku terpaksa bersolat selain dari bilik aku...sebab musabab nya ialah...

1. tak suka berebut telekung...
-cthnya la kelas habis lambat..waktu solat nak dekat...nak kejar berjemaah tu mestila kena pegi amek telekung cepat2...ha, part tu aku tak suka...kalau dah bwk telekung snediri..tak yah pikir nak rush sebab nak amek telekung sebelum habis...

2. tak selesa sebab bukan saiz kite...
- kalau dah jenis grab je mestilah ada yang besar la..yang kecik la..yg singkat lagi la...kalau labuh tu tak kisah sgt...kalau jenis pinggang besar..maunya tak melurut ble semayang...

3. tahap kebersihan..
-bila dah ramai orang pakai...jadi bersih tak bersih telekung tu memang la..lagi2 tang baunya tu...aku memang tak selesa..so, baik pakai telekung sendiri...bau pun bau kita bukan bau orang...nak kata telekung tu berat, mana ada...tak sampai sekilo pun..ok fine tak sampai setengah kilo berat telekung tu...nape susah sgt nak bawak...

courtesy of anncollection



No comments: