Friday, April 6, 2012

Mirror Mirror..

dah lama betul tak update pasal movie yang aku tonton kat wayang kan..zaman makin canggih ma..download2 je..lagi2 filem terbitan si jutawan cina tu..memang kalau bab nak kuarkan duit sendiri semata-mata nak tengok filem terbitan dia..aku kena pikir empatbelaspuluhratuskali..lain la kalau orang nak belanja tu..terima je la..dah rezeki orang nak bagi terima je la...lately ni aku terpikir nak kuarkan duit tengok wayang..this time..filem jadi pilihan aku cerita mirror mirror..aku dengan sahabat baik aku si athirah..


komen aku pasal movie ni..
*mirror mirror ni inspirasi dari cerita snow white..so memang tak boleh lari dari benda tu..cuma ada sedikit yang diubah..kalau tak diubah bosan pulak sebab masing2 dah tau macam mana cerita snow white tu...
*the seven dwarf tu yang buat cerita ni menarik...macam2 perangai ada...yang miang..yang lurus bendul..yang garang...sume ada...tapi watak2 tu aku rasa bukan nya memang in real life diorang pendek..tapi orang yang tinggi dipendekkan..it's all about technology..semua boleh buat ma..
*untungnya watak snow white dalam cerita ni tak macam cerita snow white yang kite taw..baik sampai lurus bendul..senang2 je orang nak pijak kepala dia..nasib baik bukan..snow white ni jenis tegas dan tak biar orang pijak dia sesuka hati mak bapak diorang..
*kalau cerita fantasy macam ni memang tak boleh lari dari watak putera raja..boleh tahan hensem jugak princenyer...giler lawak masa dia kena sihir dengan queen jahat tu..

snow white yang cantik..


the prince

7 orang kerdil yang giler lawak...

No comments: