Saturday, November 5, 2016

Some quotes...


topik blog aku hari ni nak cakap pasal people...bile dah masuk umur suku abad ni..memang banyak sangat orang kite jumpa..bermacam-macam cerita..bermacam-macam kisah....ada yang datang untuk beri kau pengajaran baik yang boleh kau ambil...ada yang datang untuk beri kau pengajaran hidup..sampai bila2...yang akan membuatkan kau say goodbye kepada orang itu..





ramai yang face benda macam ni..benda yang paling sakit kan..senang cerita..kau berkawan dengan orang yang salah...bile dah dapat tau..hanya ini kata-kata yang boleh kau cakap.. "Kalau la aku dapat undurkan masa"..mesti akan ada perkataan KALAU tu...but..everything happens for a reason..in case kau tak kenal dengan A tu..tapi kau kenal dengan B...you will do the same mistakes..sebab kau tak dapat ape2 pengajaran lagi...so A tu datang untuk beri kau lesson..jangan salah pilih orang..so bile ko nak kenal dengan B ko akan lebih berhati-hati...

it happen to me...thank you life...sekarang ni aku tidak mengambil langkah untuk terus berkawan dengan orang tu..senang cerita..aku malas dah nak terus rapat dengan orang and anggap diorang kawan..







semuanya berpunca dari ape yang ada ni pada quote2 ni.....kalau peribahasa "Bagai melepaskan anjing tersepit".,.. so bile aku mengadu kat He..dye cuma cakap "Tu la..kenapa baik sangat..kan dah kena pijak"..rasa macam nak melalak guling2 hindustan pun ada time ni..ish2...aku cuma boleh respon.."Benda dah jadi nak buat macam mana"...


waktu ni memang kau akan down sangat2...dan waktu ini lah waktu paling sesuai untuk kau lihat..sape yang datang untuk pujuk..untuk tanya keadaan kite...if nobody..tindakan ape sesuai...GOODBYE PEOPLE...

I face it..aku tengah down...tiada siapa yang tanya keadaan aku...sedangkan diorang tau..so aku hanya mampu pujuk diri sendiri..urut dada and say "Sabar"...

untuk dapatkan kekuatan balik...ingat Allah.pencipta kita..ingat janjiNya terhadap orang yang sabar...



Bile kau dah dapat kekuatan kau balik, ini lah tindakan sesuai yang perlu kau buat..










DO IT AND BE PROUD OF IT..tak perlu nak rasa ragu-ragu lagi...dan tak perlu risau...


this is what I'm doing right now..kesal tu sentiasa ada sebab orang akan berkurangan..tetapi hanya insan yang baik sahaja..tak guna kalau ramai kawan but most of it hanya lah fake friends..



inilah yang terjadi zaman sekarang..fake lagi ramai dari yang loyal...




do it like this..It will make you feel better....





kalau ada sampai masa orang yang pernah buat kau down carik kau balik...
"Make your annoy face, and say,, "Pehal kau carik aku balik?""



*sume gambar yang ada ni ada banyak sumber, facebook, twitter, instagram....

No comments: