Sunday, April 19, 2020

Kompilasi masak sendiri

Sepanjang tempoh PKP ni, nak tak nak orang Malaysia terpaksala memasak sendiri...nak harapkan foodpanda..menu pun limit..bukan semua kedai offer foodpanda..delivery time pun limit..tu yang minyak masak lagi banyak consume dari minyak kereta...

So kat fb memang banyak la orang share menu tu la menu ni la..dari air sampai ke kek..siap ada buat page 'Kompilasi masak tak jadi'..tujuan utama nak hiburkan orang Malaysia yang kena duduk rumah ni...

Tapi aku lain la..aku buat kompilasi masak yang jadi je...

But I have confession, aku bukan jenis tak reti masak..tapi malas masak...sebab kalau ibu cakap suruh aku masak lauk memang aku takde masalah nak tahu bahan dia..cuma masalah utama nya memang badan dengan kaki ni berat nak ke dapur la ye...rajin cuma bila dapat tau lauk dah siap..ape ke teruk anak macam aku ni...bab masak..ibu dengan nenek is an expert...ramai sedara mara aku raya memang sibuk nak datang la..sebab ape...sebab nak makan masakan nenek dengan ibu aku...

Stop membebel..start with ape yang aku masak sepanjang aku hidup atas bumi ini..sebenarnya banyak..tapi ada yang dah settle masak terus makan..tak denyer nak sibuk ambik phone tangkap gambar dulu...or ramai orang buat..acah2 tutorial gitu...


ikan bilis goreng cili padi ni is one of the my favourite dish...


ni namanya nasi goreng kampung suke hati aku la nak letak ape






menteri pasola punya favourite...
awal2 lagi dia dah pesan kena tahu masak masak lemak cili padi...


masa kena amek tugas masak mihun untuk budak2 satu kelas masa study dulu..bukan aku sorang..ada lagi kawan aku 2 orang...






walaupun cuma salad bodoh dengan dressing roasted sesame je..but I can eat this all day





waktu mood tengah nak minum healthy drinks..sekarang ni..
hmm..tak yah cakap la..




aku tak tolak faktor mug yang cantik juga mampu menarik diri ini untuk minum
minuman sihat...


Dolgona coffee yang flat..first timer...sekarang dah ada whisk..
so fluffy la jadinya

No comments: