Saturday, January 15, 2011

nak dengar satu story tak...

alkisahnya cenggini...
dah lama simpan niat dalam hati nak upgrade RAM...
sebab musababnya laptop aku ni yang lambat macam siput...
lagi2 bila laptop tu berat..laptop jadi berat bukan sebab aku letak batu ke hape..tapi byk sgt kandungannya...
dah delete pun bagi sikit je effectnya...
so, aku decide baik upgrade RAM + external hard disk...
tapi hal kewangan jadi halangan...
nak tak nak terpaksalah tunggu hal kewangan tak lagi jadi halangan...
firstly, aku beli external hard disk 500 gb...

then, baru aku beli benda yg bernama RAM ni...
so, aku mencari la...
tapi masalahnya sekarang aku tak taw RAM aku jenis ape...
so, aku terpaksa mengharapkan org yg pakar utk tahu jenisnya...
aku pegi la kedai komputer..diorang ckp RAM aku jenis DDR1...
tak sangka, RAM pun ad jenisnya...
tapi masalahnya sekarang RAM tu amat mahal...
nak tak nak aku terpaksa keluarkan duit yg byk...
tanya kedai lain, harganya pun lebih kurang sama...
last2, PC Fair gak jadi pilihan..
nak dipendekkan cerita, aku jumpa satu kedai yg jual RAM tu dgn harga paling murah..
ape tunggu lagi, aku beli la...excited sebab dah selesai...
tapi lain pulak yg jadi...
rupa2nya itu bukan RAM yg aku nak...aku nak RAM utk lappy tapi aku beli utk pc..
maunya aku menangis sebab bukan 10 20 ringgit aku spent..tapi 300++ ringgit
aku terpaksa pegi ke kedai tu balik sebab nak tukar...
it takes time lagi sebab takde stok....dah kena tempah...itupun aku kena tambah duit lagi...
tunggu dalam 3 4 hari..akhirnya barang tu sampai...
kat kedai tu jgk aku mintak diorang pasangkan...
lagi sekali ada benda yang berlaku...
pekedai tu cakap 'miss, your RAM bukan DDR1 tapi DDR2'
RAM tu jauh lebih murah dari yang aku beli...
so dari 2GB yang aku nak upgrade terus jadi 4GB...
termasuk barang2 yang aku beli utk cukupkan duit...
barang yg aku amik 2 mousepad, satu bluetooth adapter, ngan satu modulator...

sape yg tak kenal RAM..inilah dia...benda ni la yg byk berjasa kat korang tau...


barang tambahan yg aku amik...

ayah pulak amik benda ni..aku heran la..nape la ayah suka ngan benda ni...


   

No comments: