Monday, February 14, 2011

Maulidur Rasul...

untungnya tinggal kat Malaysia..mereka mengambil berat tentang hal yg berkaitan dgn kenabian..yg aku maksudkan di sini ialah hari keputraan nabi ataupun dikenali sebagai Maulidur Rasul dijadikan sebagai cuti umum...tujuannya agar rakyat Malaysia sama2 meraikan serta bermuhasabah diri agar dapat jadi umat yang terbaik...so, jgn sia2kan masa yang ada ni...lebih baik kita berselawat ke atas nabi serta banyak berdoa kepada Tuhan...teringat masa sekolah dulu..bila ada sambutan maulidur rasul..memasing dok pakai baju cantik2 macam nak pegi beraya..padahal nak pegi berarak pusing satu kawasan..sambil2 tu berselawat..seronok sgt2...tapi bil dah tak sekolah..lain pulak caranya..ceramah waktu malam..berarak still ada..teringat masa kat matrik..tapi tak join sebab baru balik...masuk universiti ni tak tau pulak cemane...yang pasti kenangan dulu aku akan ingat sampai bila2...


xtvt lazim dan menjadi feveret aku dulu...



0 comments:

 

Dyan Template by Ipietoon Cute Blog Design