Thursday, May 5, 2011

jenis kawan yang aku dah jumpa selama aku hidup...

1. muka baik, once dia bukak mulut, memang berasap telinga ni...kepala ketapi pun kalah... 
ini aku jumpa masa kat sekolah rendah ngan menengah...bila kawan tu..ok je aq rasa..yela, niat aku pun nak berkawan seramai yang boleh...tapi yang aku tak boleh terima..dia kritik tak kisah la aq ke orang lain ke macam dia sendiri tu bajet perfect sangat...aku pulak once dia buat aku macam tu..aku memang dah cop dia dah..buat muka soploh sen ke satu sen ke (ha, satu sen ada ke)..aku memang takkan padam cop yang aku dah buat tu...nak tau ape orang buat...aku melaserkan mulut sampai puas hati...jahat kan?..tapi sape lagi jahat?..orang ke dia?...


2. muka comel...best..tapi suka buat cerita...
ini yang jenis mulut tempayan + mulut longkang..aku sendiri pun tak pasti kenapa dia buat macam tu..dia puas hati agaknya bila tengok orang bertekak mengutuk...kalo aku jumpa orang macam ni..memang aku sumpah dia jadi bola skuasy..biar aku hentak kat dinding tu puas2...ntah2 boleh jadi pengganti nicol david macam ni..yela, main sampai terer..haha


3. gedik..kaki cover..bila kritik orang...dia pikir dia seorang yang perfect..
ini awal2 aku dah cop dia dah...tak payah nak korek sampai lubang petroleum...memang kalo dah perangai macam ni..dah tak boleh kata gapo dah...naik meluat kadang2 dengan parangai..tapi berkwan dengan orang ni ada jugak baiknya..mengajar kita BERSABAR...sabar dengan perangai dia...


4. ada udang di sebalik kuaytiaw tomyam...
ni memang lambat sikit aku nak dapat taw....aku dah la jenis tak reti menilai org....tapi kalo aku dah dapat taw...memang aku bakor je orang jenis mcam ni..aq time ko ikhlas..ko buat aq mcm ni ye...



0 comments:

 

Dyan Template by Ipietoon Cute Blog Design