Tuesday, July 5, 2011

benda yang aku buat bila balik rumah...

selalunya orang yang kerja bila balik rumah, kalo rutin biasa bila balik rumah je...tebongkang tido sampai esok...kadang2 uniform keje pun tak ganti...tapi kalau aku lain yang aku buat...

1. letak beg laptop, letak enset di tempat yang sepatutnya...
- nasib baik la aku dilahirkan untuk menjadi seorang yang pembersih...kalau tidak..enset kemana..beg laptop ke mana aku campak...moga2 dijauhkan...
saje letak lappy idaman..mana la tau dapat lepas ni.. InsyaAllah
2. belek kucing..
- since ada dua ekor kucing yang nakal nak mampus kat rumah aku..so, bila satu hari kalau aku tak belek kucing2 tu memang tak sah...lagi2 yang si jantan..memek...pastu mula lagu2 lullaby yang aku nyanyikan..ntah2 kalau kucing2 tu boleh bercakap, diorang akan cakap macam ni.. 'LAGU APE LA YANG TUAN AKU NYANYI NI, KALAU SEDAP TAKPE GAK, NI NTAH2 HAPE, PITCHING DAH LARI JAUH DAH, TONE LAGI LA'...

3. tengok tv...
-kalau dah 12 jam hari2 kat umall ni, memang tv aku langsung tak tengok la..ape cter kat tb pun aku tak bape taw sgt...kalo nak tgk pun macam cter juvana ke, asmara ke, aku download je kat web..takpun tgk kat tonton...

kalau dapat ruang tamu macam ni giler heaven..
4. surf internet..
- ini kalo dah boring tahap gaban lagi cipan la ni...takpun kalau aq tak bawak berukband bila keje....saje nak check ape perkembangan terbaru kat dunia internet ni...

5. tidur...
- ini sudah tentunya wajib....bila dah takde ape yang nak dibuat...aku tido je...masa tido aku bergantung pada rancangan tv..kalau best, lambat la aku tido..kalau tak best, cepat je aku tido...


No comments: