Monday, December 19, 2011

Guys Out There,Pliss Don't Be Like Him..

part 1


kisahnya bermula bila aku masuk UTM ni..best la jadi freshie...sebab hot..lagi2 wat senior lelaki..memang pandang2 jeling2 nak buat bini katanya..tapi tak taw la betul ke tidak...sesape kena tackle tu memang bertuah la wa cakap lu..huhu..sape yang tak kena tackle don't be sad..jodoh tu sentiasa ada untuk kite (korang rasa aku golongan tak kena tackle ke kena tackle?)...dah2 tak yah merapu..aku masa tahun satu tumpang gembira ya amat bila kawan2 aku dah ada boyfriend (dalam hati jeles)...aku doakan diorang gembira...


tapi yang tak sedapnya tup tup aku dengar dia dah putus..la ke situ pulak..pakwe dia bagi alasan mak nya tak bagi couple2 time tengah blaja ni..aiyaaa...mak takkan boleh tahu ma kalau tak diberitahu kan..so ape lagi frust guling2 hindustan kawan aku ni..time nak final exam pulak tu...mula2 memang la dia tak boleh terima kenyataan..but as time goes by..dia dah lupa...bagus2...#thumbs up gaya dr rozmey gler glamor tu...


cuma aku pelik la.."mak tak bagi"..macam alasan tak logik lagi mitos la...ko dah besar kot..you can decide for yourself...ok la lupakan je la..mungkin betul la kot...tapi memang dasar penipu...bila freshie baru je masuk..dia dah pasang strategi rupanya..nak tackle freshie as kitorang yang melangkah ke tahun dua ni dah tak laku..uhuk2..tapi lawak badut sarkisnya..cara dia tackle freshie baru ni sejibik sejiban macam dye tackle kawan aku...lets aku namakan si freshie ni "minah"...cara dia tackle si minah ni cemane taw...like segala status yang minah buat..oopss...add dulu..pastu bawak minah jalan2 pegi konvo...pastu tiap kali lepas kelas ke mesti pegi makan sama2...adoyaaii..kenapa la ko tunjuk kebodohan dan penipuan ko wahai lelaki?...ape yang ko ngan minah buat kitorang tengok je..tengok dengan pandangan geram dan tengok dengan pandangan hairan..


1. pandangan geram
- memang tiap2 tahun ada freshie ko tackle eh...bajet hot la tu..kawan2 ko takde pun camtu...
2. pandangan hairan
- kata mak tak bagi..tapi apesal boleh pasang lagi sorang..ape mak dah bagi green light ke?..


demi menyelamatkan minah...we have to do something...kitorang pun jumpa minah ni and explain everything yang pernah berlaku antara kawan aku dan sang lelaki tu...banyak jugak rupanya benda yang aku tak taw selama ni aku taw...yang ni aku cter lain kali ok benda2 yang aku baru taw...


#moral of the story : baik mengaku bodoh dari memperbodohkan diri sendiri...paham?...

part 2 (pas dengar cter dari minah dan kawan)


lepas dengar cter dari kawan aku dan minah..aku conclude lelaki ni adalah pisau cukur paling hebat di abad ni..selalunya kite dengar perempuan je kan...tapi tak..this is a guy yang kikis duit perempuan...habis semua duit kawan aku dengan duit minah dia amek cos tiap kali keluar makan..he just keluar duit untuk dia je..kawan aku ngan minah kena keluarkan duit sendiri takpun keluarkan duit untuk dia sekali...itu belum kira bila keluar dating...bukan dia yang geleng kepala..kawan aku yang geleng kepala bila tengok duit dah habis...(kalau aku la dah lama aku campak masuk parit belakang rumah nenek aku)...tak gentleman langsung....nampak sangat takde duit tapi ada hati nak pasang awek...muka tembok besar china betul...tapi minah bernasib baik sebab tak sampai tahap beratus...bukan cam kawan aku..dah beratus..(itupun ada hutang tak bayar)...bila mintak hutang..buat ayat innocent kata takde duit...habis tu boleh pulak beli enset beriban ko ye bila dapat duit ptptn....


#moral of the story : jangan liat bayar hutang..takut bila mati tak sempat nak bayar...


cter ni belum tamat lagi...ni satu cter pasal duit jugak...minah ni ada hutang ngan lelaki ni rm5 duit topup...tapi lelaki ni mintak duit rm5 tu sampai sanggup tunggu suruh minah bayar...aikk..rm5 sikit punya berkira ko ye..habih duit minah ko tak bayar pulak (fyi dia ada berhutang dengan minah) sebelum tu...


#moral of the story : hidup ni jangan berkira sangat la...merana hidup taw....


p/s : nak cter satu2 cemane lelaki ni kikis duit kawan aku memang banyak..tapi mesti la korang tak nak baca kan..so aku terus jump into conclusion je...






pas tengok cter ni aku pun tergedik-gedik gak macam fazura ...

No comments: