Friday, November 9, 2012

Bait

recently dua2 movie ni aku tengok kat wayang..fair la sebab movie melayu dengan omputih aku tengok..kalau tak movie omputih je aku tengok..lagipun kebanyakan filem melayu sekarang stok2 download kat youtube je..tak pun blog..pastu buang..kan senang..macam lampin pakai buang..kita boleh namakan FILEM PAKAI BUANG..hehe..statement jahat betul aku ni..

first filem nak cerita of kos citer BAIT..mula2 terpikir gak citer amende ni..sekali member cakap ni citer jerung..la ye ke.. ok la..layan kan aje..sekali tengok classification 18SG tu..ganas sangat ke jerungnya..ye kot..sini aku ada kasi beberapa komen pasal cerita ni..


1. kalau pasal jerung mesti la kat tepi laut kan..tapi yang lainnya citer ni dia tak berkisar pasal laut sebab ada tsunami..disebabkan tsunami la jerung2 (sebab ape jerung2..sebab ada 2 ekor jerung,serem tu).. tu datang menyerang..
2. cerita ni fokus kat supermarket..ok that's all thank you..
3. member aku cakap dalam banyak2 citer yang melibatkan creatures macam ni belum pernah dia tengok ramai survival at the end of the movie..entah eh...jarang tengok filem2 macam ni..
4. pelakon lelaki boleh tahan hensem..tapi ada sorang pelakon chinese kot hensem..tapi sayangnya tak survive pun..sob2..
5. kalau dah 18SG memang ngeri la tengok keadaan mangsa bile dah kena serang..aku banyak paling muka bila ada scene macam tu..haha..sambil paling muka sambil makan nacho's..tak patut tak patut..
6. jerungnya looks real..takde la nampak robot or CGI sume...
7. ada satu kapel tu yang gf nya lebih sedih bile tau anjingnya mati (ekceli tak mati pun)..dari bf dia mati..


main character...







chinese yg tengah tu la tak dapat survive sampai habis cerita..

No comments: