Monday, September 19, 2011

makanan pilihan time dinner

bila cakap makan malam ni..mostly sume akan pikir nak makan siput seafood la, western la...kampung pun ada..korang jangan tak percaya pulak..kalau time dinner ni, pilihan kebanyakan mestilah makanan goreng..bukan ayam goreng ikan goreng..tapi macam nasi goreng ke mee goreng ke..dan segala macam goreng yang ada...kalau aku, ini pilihan aku...

1. nasi ayam penyet...walaupun ini makanan dari indon..tapi aku lagi prefer ni dari nasi ayam malaysia sebenarnya..maybe sebab sambal nya lagi pedas..kalau sambal nasi ayam manis..kurang umphh..org cakap..

credit to google
2. tomyam + ikan pari bakar + kailan ikan masin....great combination yaw..memang dope la..kalau kaya sikit order ikan stim...satu bulan mesti aku kena makan ni dengan family aku..kalau tak ngidam doh...
credit to google

credit to google

credit to google
3. bubur..tak kisah la bubur berlauk ke..bubur daging..bagi aku time paling best ble hujan malam..pergh, nikmat sebab sejuk2 pastu makan bubur panas2...dah macam orang sakit la pulak aku rasa..ape2 pun, ni mmg feveret aku...

credit to google

4. nasi putih telur bistik..ni sume gara2 sorang kawan aku la introduce makanan ni..memang tak pernah cuba langsung..sekali cuba pasti nak lagi (tagline iklan ape ntah, lupa pulak)...

credit to google

5. steamboat cucuk..port paling best kat jb ni depan hospital sultanah aminah...mmg yang jual steamboat sume kat situ..dah lama aku tak makan..bila la dapat makan lagi ye...

kredit to the blogger


No comments: