Tuesday, April 9, 2013

Hari Malang Bagi Aku..

benda ni terjadi sebelum aku masuk sem ni lagi..waktu tu ibu dengan ayah dah lama plan nak pegi perak..holiday la katakan..sape tak excited kalau nak pergi holiday..boleh rilek rilek release tension..aku kalau bab holiday ni memang jarang...sama ada setahun sekali takpun dua tahun sekali..tapi sume excited tu hilang gitu je disebabkan benda2 ni..

first thing.. aku demam selesema sejurus sampai
- adoii sangat tak selesa rasa...demam ni sampai sejurus selepas aku minum coolblog masa berhenti kat rnr seremban...sape je la yang selesa kalau all time bawak tisu kesat hingus bile bersin..ape pun tak boleh...lagi masuk bilik hotel..dengan air cond bagai...seriously rasa macam nak baring je all time kat hotel tu..tapi nanti jadi holiday yang sia2 je la..dah la payah nak holiday camni..tapi tak rasa holiday nya...actually aku holiday waktu kelas dah start..so aku keep on calling member2 kat utm ada kelas atau tak..rupanya2 dalam masa 3 hari (jus because kelas start hari rabu sampai jumaat je)..ada satu kelas je..dah selamat di situ...yippee..

kau lah puncanya..*sambiltudingjari..haha

kalau diamati betul2..muka sakit sebenarnya...


second thing..bile bendera jepun dah datang..
- ni lagi satu benda yang mendatangkan kesakitan..memang benda yang tak boleh kaum hawa nak elak...sakit..of kos..2 3 hari memang kena tahan...no choice for that..so dah double pain di situ...sakit demam dan sakit period...bak kata afdlin.. redho je la..

bile masa sudah tiba..benda ni aku bawak ke mana-mana...




third thing...bile baki hot tiket dipotong tetiba..
- benda yang buat aku marah tapi aku still pakai jugak benda ni...benda ni aku mula sedar bila telefon kawan aku...tup2 talian putus..ingatkan bateri habis or line takde rupa2nya baki masa berbual dah habis..dah mula syak bukan2 di situ..segera cek baki topup..baki masa berbual tinggal kosong..kurang asam...tak bagi warning tak bagi ape tetiba dia potong gitu je...so lepas ni dah tak boleh kol2..cuma boleh mesej je...

biasa la..bile ada kelebihan...mesti ada kekuarangan.. - kredit pic to google


fourth thing...bile duit ptptn tak masuk2..
- terasa sedih di situ..kalau tak boleh enjpy sangat sebab demam..at least shopping boleh reda..tapi dah duit nya takde dalam akaun..what can I do?..just window shopping je la...even masa stop kejap kat sepang terasa terkilan di situ gara2 tak dapat nak sponsor family tido hotel...

kredit pic to google...




#pada mulanya aku memang mengeluh bile benda2 ni sume jadi kat aku..tapi mesti ada hikmah di sebaliknya kan...hanya mampu bersabar dan terima...insyaAllah..peluang dan rezeki sentiasa ada...hanya Allah yang tentukan...




No comments: