Monday, November 4, 2013

Benda yang dah lama tinggalkan..

korang ingat tak benda yang dah lama korang tinggalkan pastu tetiba terasa nak buat balik..hal macam tu jugak kena pada aku..ada jugak 2 3 benda aku selalu buat dulu tapi bile dah berubah masa aku dah tak buat dah..awat ek?...hanya hati dan fikiran boleh jawab... *apedaapunyaalasan...buat sementara ni ada 2 benda yang aku teringat aku selalu buat dulu tapi sekarang ni dah tak buat langsung..

1. Membaca buku..
DULU
aku dulu ulat buku..betul la..ape tipunya..dari sekolah rendah suka baca buku...sampai kan jadi pustakawan just because senang nak pinjam nanti..cett...baik sekolah rendah atau menengah...kalau sekolah rendah baca buku bahasa melayu je la pun sebab aku tak pandai bi..tapi bile dah masuk sekolah menengah aku baca buku dua2 bahasa sekali sebab dah paham punya pasal...buku2 dekat library sekolah menengah pulak best2 lak tu..memang tiap2 minggu 2 3 buku aku pinjam..syok sangat baca masa tu..

SEKARANG
dah ada internet..minat aku cuma baca blog baca gosip je la..baca buku..sekarang ni aku dah mula tertarik dengan novel.. (thanx to novel sebenarnya saya isteri dia)..dari novel tu la aku mula minat baca novel..tapi takde la minat sangat..selective jugak novel nya..kalau ramai suggest dan komen cakap novel tu best baru aku baca..kalau tak..memang takde la aku sentuh..novel BI..lembap tahap siput aku baca novel BI sekarang...tak tau la kenapa...kan bagus kalau ada tabiat macam orang jepun dan omputeh...sikit2 baca buku..kalau tengok movie mesti melambak buku kat rumah diorang...


pergh kalau ada bilik sendiri...memang dah lama aku grab bookshelf cenggini...

2. SIT UP
DULU
aku start buat sit up masa sekolah menengah..masa tu semangat kesukanan sangat tinggi ye di situ..choii...masa aku kat matrik pun aku buat sit up..tapi aku buat sit up simple je..sit up atas katil..sebelum tidur dengan pas bangun tidur..satu hari dalam 30-90 kali sit up la wa cakap lu...semata-mata tak nak perut boroi..hehe...

SEKARANG
kena pikir banyak kali nak buat sit up ke tak..tapi selalunya akan diakhiri dengan tak..nampak sangat takde semangat...semangat nak sit up hanya berlalu bak angin kencang *ntahpapeayataku....so sekarang ni aku nak semangat tu datang berpusing-pusing dekat seperti air (pronounce bi bukan bm) dispersion modelling.. *dahmelalutkelaut...




No comments: