Friday, December 30, 2016

Azam & Aim In The Year of 2016



DON'T TELL THEM A PLAN...
SHOW THEM A RESULT INSTEAD...






- nak tukar kerja..have a dream job - belum capai lagi..but I do crazy things..I quit my job...so take it as a first step

- nak tukar kereta..livina should be under my father's name...saga will be mine..so will be another car...huhu..my future husband...plisss.. - still not achieve..takpe la..rezeki belum ada lagi

- learn to cook well..really well... - improve a bit..don't judge me..

- learn how to park the car in reverse way and side way...for certain places..susah nak park kalau masuk muka dulu... - reverse way kind of pro..side way belum

- my kind of relationship should be one more step ahead..tunang ke... - belum lagi...

- learn how to ride a motorcycle...hmmm... - should be cancelled I think

- reading more and more... - boleh la baca beberapa buku but bile sampai akhir tahun mood to ke laut..apekah

- have a clothes and makeup more than my sister - ape punya azam daa...

- moved to a new house...susah nak dicapai tapi kalau dah rezeki..Aminn... - actually..there's an incident happen to my father and now I'm living in a new house and get my own room..rezeki takde sape boleh agak kan..ACHIEVED

- be more organized person...cuma kadang2 mood memainkan peranan yang penting... - dah mula start

- more workout..kalau kurus tapi tak fit tak guna jugak... - just join 1 class of zumba..oh my


tak nak tinggal solat - i will try to improve benda yang wajib ni cos aku tinggalkan sama ada sengaja atau tidak

- lebihkan amalan-amalan sunat 
- lately i've been wake up very early in the morning untuk buat solat tahajjud dan solat sunat..doa lebih dimakbulkan pada waktu 1/3 malam...- solat dhuha..kadang2 buat kat ofis adalah salah satu benda yang patut dibanggakan..kerja2 itu semua duniawi ok..

- banyak baca quran more and more

- surah al-Mulk tiap2 malam sebelum tido
- surah al-Kahfi tiap2 pagi jumaat
- baca Al-Quran
- al-Mathurat seminggu sekali

- visit cafe more often 
- tujuan utama...makan dan berinstagram (mengong)
- takde la..salah satu benda untuk explore makanan yang sedap2

- learn new things - i think it will be more fun if i'm do it with my lover..heee


my aim..tapi don't take it seriously cos ni aim bodoh2 je..haha

#nak habiskan tonton running man tahun 2011 & 2012

- i'm already separate it based on year dan masih belum habiskan untuk tahun 2011 & 2012... - tak capai lagi...hmmm

#nak tonton movie each of disney movie



like this bucket list..i want it please...cuti satu hari untuk tonton disney movie - pasni menganggur boleh la kan



#travel tempat baru
- tempat baru yg diexplore adalah Ipoh..boleh la kan

#habiskan satu season drama series omputih..tapi kan..sekarang ni aku tengah galak habiskan satu season korean variety show "Roommate" - at last dua2 tak capai



No comments: