Friday, January 5, 2018

A slight throwback

Happy New Year 2018 guys..

macam biasa la...typical people macam aku ni akan mula plan azam (ok dah settle) even azam tahun 2017 tu bring forward ke 2018 je sebenarnya..dan mula menthrowback benda2 yang jadi masa tahun 2017.. (yang ni belum)...

So, let's recap

Januari

- jadi penganggur terhormat..tapi jangan risau..aku bayar sume komitmen aku dengan pakai duit asb...epik gak masa kuarkan duit asb siap gaduh2 dengan staf bank sebab salah bagi buku..gangster kemahen kau...
- aku jadi suri rumah sepenuh masa...jaga kucing..masak...


Februari

- aku apply keje part time jaga kedai roti kat UTM...gaji yang aku dapat tu cukup2 buat bayar komitmen aku...at this time I'm struggle..jatuh bangun aku yang hadap sendiri...

Mac

- first time ever in my life at the age of 26 aku naik flight and go travel to Medan, Indonesia...jakun...rasa bersyukur semua ada...

- at this month jugak aku pindah rumah..from the high maintenance house to the no maintenance house..from tingkat 1 with lift to the tingkat 4 without lift... I'm struggling again

April

- first time ikut ayah gi memancing kat rumah rakit and bermalam kat sana...tak pernah bayangkan will stay kat tengah2 muara..bawah air atas awan...

Mei

- Try traditional korean food with him..unfortunately... He doesn't like it...a big sigh to me...

- at the end of mei, I'm jobless again..cos my boss kedai roti tu nak tutup kedai kat skudai sebulan and berniaga kat bazar...

- ujian yang sangat hebat bagi aku..bukannya aku tak pernah datang interview but 3 times I try but failed...each of carnival career aku datang but no one of my resumes sangkut even untuk interview pun..ada satu masa aku ditolak mentah2 cam gitu je...

- struggle struggle struggle

June

- My boss mintak tolong me and He tolong dia berniaga bazar..I did..new experience rasa berniaga kat bazar..selama ni datang bazar je...

- first day raya paling tak boleh lupa orang lain beraya tapi aku dgn cousin2 aku boleh lak gi sunway piramid tengok wayang..berbaju raya dari pagi sampai malam..giler tak giler..

first six months in 2017 aku struggle...aku cuba nak ubah hidup aku time ni tapi aku masih belum capai lagi...hampir give up but not...I have family..He...and of course komitmen yang tak pernah habis tu...

July

- I try something new to apply job in retail industry and not just that..retail in pharmacy...quite risky sebenarnya tapi aku teruskan jugak..I made it..succeed in interview and start my job kat outlet Taman Universiti.. (since pharmacy ni banyak branch sebenarnya)

August

- My BFF's wedding...Adah Rashid..selamat menempuh alam perkahwinan (dari orang yg tak jelas lagi sebenarnya bile dye nak kawen)

September

- Policy wajib company ni...each new staff will attend training for 3 times a week for 3 weeks...I attend but not for last class..skipped because of fever...

October

- go travel again...this time is Sabah..wuhuu...one of the states in Malaysia dah boleh tick..so bile recap balik negeri kat Malaysia ni yang aku belum jejak is Sarawak, Pulau Pinang & Kelantan

November

- Jadi part of the rewang member for my cousin's wedding..penat gak la..even tak fully involve...tak taw my own wedding penat macam mana

December

- lalui hari2 di bulan terakhir tahun 2017..rasa sekejap je masa berlalu...akhirnya aku attend last class for my training...tapi tak taw bile exam..adoii...kalau ikutkan betul2 bulan januari aku dah confirm...

so yeah..itulah yg terjadi setiap bulan dalam hidup aku...akhir tahun 2016 aku jatuh...tahun 2017 aku bangun sikit2 dan aku harap tahun 2018 aku bangun lagi dan lagi..Aaminn

No comments: