Tuesday, October 11, 2011

bila duit dalam bank seciput...

terkejut tak korang bila duit ptptn yang masuk dalam akaun korang tinggal seciput je..itupun lepas tolak yuran + rm500 (sebab sebelum duit ptptn masuk ada advance sikit)..tak byk..rm1500...antara yg amek tu aku la....nak tanggung duit makan ngan duit belanja...nak harap duit PAMA (papa dan mama)..tak boleh..yela, aku ni bukannya keluarga tan sri pun....so, duit ptptn la yang aku harapkan....so, bila duit tu dah nak kering kontang kat akaun padahal ko baru je masuk u ni..ape korang akan pikir..kena la berjimat sejimat-jimatnya kan...termasuk la aku...so, things yg aku wat ape taw..ni ha...

1. awal2 lagi aku dah stat makan megi..kalau dak2 lain stat makan megi bila dah nak habis sem kan...tapi aku..mula2 dah jatuh cintan sama itu megi....

2. ko nak beli kasut ke, beg ke, baju ke..ko kena pikir sembilanratuspuluhribujuta kali baru la ko beli...nak beli untuk suka2..no way man..sentiasa set kat pala otak..jimat2...

3. any trip nak pi singapore ke...nak pi genting ke..nak pi desa bakti ke (woi, itu rumah aku la)..terpaksa la ko putih mata je ye...jangan harap la nak pi..tgk kenyataan lawatan tu kat dinding dgn urut2 dada sambil memujuk (takpe dyan takpe...maybe bila ko dah keje ko blh pegi bape ratuspuluh kali ko nak pegi..ko pegila)...

4. lagi satu sebelum aku lupa..kalo member2 ajak jalan2 pi cari jodoh ke cari pasal ke...baik ko tolak dengan sopan lagi menyopankan...ko cakap..."takpe la...aku ada program la pasni"...takpun "sabtu ahad ni aku balik umah...tak dapat join korang"...yg sebenar-benarnya pasni program ko membuta+on9 takpun balas dendam tido kat umah..tapi demi tak nak membazirkan duit tu...ko terpaksa tolak ajakan kawan2 ko... 

No comments: