Tuesday, April 9, 2013

Hantu Kapcai

seingat aku last citer melayu aku tengok citer Songlap.. (baru je pelakon lelaki menang award)...then ni lagi satu movie melayu aku tengok..kalau ikutkan boleh je download..tapi masa tu tension sangat sebab external hard disk..seboleh-boleh ajak ibu pegi tengok..adik pun dah tengok...ramai cakap best..kalau betul memang boleh hilangkan kesedihan ni..entri ni paling tak bermakna sebab draft pada masa yang agak panjang...tapi dah mulakan mesti habiskan...kan2...



- actually aku tak bape fokus pada dua orang watak utama ni..sebab aku fokus kat watak man greng a.k.a izzue islam yang sekadar jadi pembantu tapi perangai mengalahkan ketua geng...over giler..tapi buat muka tiap kali ketua dia (remy ishak) panggil dia jambu..memang jambu pun..dah la putih...

- cerita ni banyak effect cgi..sebab pengarah ghaz abu bakar ni memang suke hal2 macam ni..kalau pengarah ni aku suke sinematografi dia..super cantik...cth klip video liyana jasmay cinta bersatu...

- watak hairul azreen jadi adik zizan ni cute sangat dengan skuter bunga2 sambil nyanyi lagu stacy..tak leh blah tagline 'jahat budak jahat' tu...

- watak fizz fairuz dalam citer ni aku boleh katakan sebagai imam muda + raja lawak = imam lawak...

- cerita ni instead ada unsur kelakar tapi ada juga unsur sedih..aku paling taouching bile mak zizan citer kat adik dia yang zizan ni sanggup pinjam along untuk biaya dialisis mak dia...

inilah dia man greng..jambu tak?..

No comments: