Saturday, May 11, 2013

life as student (part 2)...

ok bersambung dari entri life as student dulu..kali ni ni minggu ke 2 dalam tahun 3 sem 6 tahun 2013....selagi tak final selagi tu la banyak benda kena settle...takpe la..nama pun belajar...

minggu ke 2 (10/3 - 17/3)
- nama pun student kan..so esaimen pun memang tak leh dipisah oleh kitorang..yang pasti bond antara esaimen dan student sangat kuat hingga mengalahkan bond antara pakwe makwe tak cukup umur yang tiap kali mintak kaki post jiwang2 kat fb...so esaimen yang kitorang dapat memerlukan aku untuk menginstall software..sebab seblumnya aku dah install software cuma dah format lappy..so software tu dah takde...kos aku sangat sinonim dengan 2 software ni..ARCGIS & AUTOCAD...*siletanyapakgooglekalodoktau... so aku kena install AUTOCAD ni..tapi...ape yang kite fikirkan senang telah jadi sebaliknya...aku ada masalah autocad sehingga aku terpaksa mintak tolong staff kat lab computer...adoii nak mintak tolong pun masalah jugak..kadang2 datang nak jumpa staff takde...ada tu dah mintak tolong tapi menginstall pulak take time sampai habis kelas tak siap2...seriously rasa cam nak give up je tapi mengenangkan esaimen terpaksa kuatkan diri...tanya member dah stat lum masing2 dah stat...terasa sakit hati di situ..dah la period esaimen seminggu je.. *sebelumditangguhsehinggasebulanlamanya...haha..thanx lecturer...

pic from google

pic from google


-tak cukup dengan software buat perangai...tetiba external hard disk pulak dibanjiri virus..oh tidak...kenapa jadi camtu..selidik punya selidik rupa2nya punca utama pendrive yang aku cucuk kat pc kat komputer lab...semata-mata nak buat keje la..backup data lagi..so mesti kena masukkan dalam pendrive...seriously shock bile tengok sume folder kat kat external jadi shortcut terus frust menonggeng di situ...adoiii..kenapala jadi camtu..bile bukak folder terus tak boleh...rasa nak nangis time tu jugak...*emogakakuniye...ish2..tapi ape aku buat aku terus install antivirus..*barunakterhegehhegeh...esoknya mintak tolong member yang expert..dah tau cara baru la rasa lega...rasa macam nak bagi kaki je kat pc lab tu...tapi terpaksa lagi ngadap lagi pc kat lab tu ha..we have no choice..terasa macam nak cakap kat lecturer pakai je la software lain..takkan nak pakai software yang sama..

-nama software tu erdas...sape je la tak sakit hati bile proses gambar tiba2 not responding pastu tertutup..terasa nak bagi kaki tak..camtu la rasa...masa tu pakai kat pc sendiri..sekali tu member suggest guna pc kat tempat dia je sebab process gambar pun laju...so aku pakai la pc dia...pernah masa tu aku asyik bertangguh je buat sampaikan di sindir oleh member..so lepas kelas aku spend time kat lab tu dari pukul 10 pagi sampai la pukul 2 petang....

aku panggil ni software sakit hati..tapi sakit2 hati pun terpaksa la pakai...no choice.. - pic from google...

cenggini la rupanya..tapi ni satu..yang ada dulu tu sume... - pic from google


-buat pengetahuan korang..jadi budak tahun 3 ni tersangat la busy sebab bab2 organize event kitorang yang kena handle...dulu dinner tahun 2..sekarang ni sugis (sukan gis) pulak kitorang kena handle..sape yang tetiba dilantik jadi ahli jawatan kuasa tu nasib korang la..malangnya nasib aku tetiba dilantik jadi setiausaha program...what!!!!...kena setiausaha...tak penah2 ada pengalaman tetiba kena jadi pulak..redha je la...tak penat..tipu la tu...kelam kabut bile budak2 ni mintak surat last minute di saat tak bawak laptop..terpaksa berkejar balik rumah buat surat..print..pastu bagi kat budak2 ni...

tak involve ape2 pun masa ni...terasa kemalasan di situ..so tolong kawan buat air...

satu tragedi di mana aku terpaksa tukar everything dari atas ke bawah pada petangnya...perasan tak perasan tak?
ni bos program..so ape2 hal aku kena ikut cakap dia la...


No comments: