Monday, May 27, 2013

life as a student (part 3)...

bersambung lagi..part second last sebelum masuk part last..kemahen ko ye curi2 masa even exam isnin ni...petang2 memang tak best study..cett..actually all time tak best study..dok tau nape... so dari tak buat ape2 update blog pun best jugak..actually inilah masa bagi aku rehatkan kepala otak compare dengan 2 minggu lepas yang seringkali kelam-kabut..tetiba teringat sabtu minggu lepas time petang2 macam ni aku still duduk dalam lab dalam keadaan lapar giler sebab dari pagi tak makan + marah (ada sebab kenapa aku macam tu)....dah nak maghrib baru balik...

tapi benda yang aku nak cerita ni of course benda sebulan lebih lepas... *tundukkepalasambilcovertanganala2patikenatahanimigresen....

first thing nak citer pasal gps survey...kali ni mudah je..tak yah bawak pikul benda berat2 pastu set up barang tu then target pastu baca...tak..ni cuma diri kat tempat point yang kite nak then tekan je butang..nampak simple dan senang tapi kadar kepenatan tak jauh beza pun....peluh tetap keluar...even tempoh masa buat gps survey ni pun sama dengan fieldwork...dan benda ni tak boleh settle dalam masa sehari...kena 2 3 hari jugak la...sebab banyak ralat...

ni la mende alah tu..bayangkan 1 benda tapi terpaksa direbut oleh 6 grup..terasa kesengalan di situ...


second thing ialah bisnes print yang tak pernah aku buat sebelum ni...sebab ape tau...open book test punya pasal menyebabkan aku dan printer tak duduk diam dari tengahari sampai pukul 12 tgh malam camtu...mau untung punya pasal aku tunaikan je semua order baik first minute order sampai la betul2 last minute order..bile difikirkan balik..Ya Allah gigihnya aku...sebab lepas print aku kena hantar pulak kertas2 tu kat kolej2 budak2 ni...pukul 12 tgh malam la baru ada masa untuk diri aku sendiri...seriously wow to me...dan untung tak untung pun boleh makan kfc seminggu tu...hehe...

kire boleh teka tak untung bape aku dapat hasil print benda ni???...


third thing ni benda kureng sedap didengar oleh aku...bile permohonan untuk praktikal pada kali pertama direject..sangat sadis di situ..puncanya..dok tau...tapi yang peliknya kan...hari yang sama aku dapat tau aku direject tu sebenarnya hari yang sama aku ada mintak tolong senior yang keje kat company tu tanya pasal permohonan..ye la...tak senang duduk la bile tunggu dah nak sebulan permohonan hantar sekali langsung tak dengar cerita...sekali tetiba member cakap aku direject...takpe la..dah bukan rezeki..masa aku call2 company tu pun orang nya nak tak nak je jawab..terasa kerek di situ...mencik tul..Alhamdulillah bile permohonan kali kedua aku diterima..lepas final exam ni mula la stat..yang penting 15 minit je dari rumah dan sederet tempat keje ibu...jimat eveything dah boleh nampak di situ ye...

the last one is test..memang tak boleh lari test ni..lagi2 bile lecturer gunakan kuasa veto dia untuk buat test last minute...pergh....kelam kabut toqq...test yang mula2 ada 2 je minggu yang sama sekali jadi 3..tak ke haru dibuatnya....



No comments: