Wednesday, July 31, 2013

Iftar Company

since dah praktikal ni..lagi2 di bulan puasa..aku rasa mana2 budak yang praktikal akan join iftar company..tempat iftar of course kat hotel ataupun restoran..lepas meeting..masing2 sepakat nak buat kat restoran villa warisan (jujur aku cakap sepanjang aku duduk johor ni..ni first time aku dengar pasal restoran villa warisan)..restoran anjung warisan aku tau la..dah penah pun makan sana...ni villa warisan..really something new...so staf yang single naik ramai2 satu kereta..senang..yang ada family je la pegi sendiri...

bile dah sampai..rupanya ada lagi 1 company buat event kat restoran tu..UEM Land (wait, bukan tu company tempat aten dengan feena LI ke?..tak nampak diorang..maybe department lain kot)...tapi tak jadi masalah sebab dah booking awal2...

tu la restorannya..berkonsepkan bali..aku syak ni bekas villa besar direnovate jadi restoran...sebab tu nama villa warisan

bahagian dalam restoran tu..


nampak tak perkataan reserve..nampak kan...

usha2 ape yang diorang ada untuk berbuka puasa (tak senonoh perangai rasa)...first impression..ala..takkan takat ni je lauk..cam tak banyak je..camne nak cukupkan bayar satu kepala (ceh, padahal company bayar)...tapi seriously..tengok pada air dalam 5 6 jenis gitu la..tapi lauk memang tak berapa banyak..yang lain macam appetizer dessert sume ada la 2 3 jenis jugak...ok ke tak ek...kalau kat hotel sumpah aku tak tau sebab tak penah iftar kat hotel...so amek je la ape yang available...dah kenyang..pegi solat maghrib kat surau..

 ni je la lauk yang aku amek....

rupanya tuan tanah restoran dengan baik hati bukak salah satu bilik penginapan kat restoran tu untuk menyenangkan customer amek wuduk dan solat maghrib...seriously cantik sangat decoration dalam bilik tu...dah la kitorang rasmikan bilik tu...baring2 kejap berlagak customer hotel...


lepas solat maghrib..sempat jalan2 sekeliling tengok ape ada..tangkap gambar sume...tapi pakai handphone staff la pun..handphone sendiri ciput je...



sebelum balik..sempat la minu kopi secawan....ingat nak minum kopi susus tapi susunya tarak....

ingatkan nak ajak member makan2 kat restoran ni tapi bile dah pikir 34672569 kali tak jadi rasanya..banyak lagi tempat lain...

No comments: