Sunday, January 15, 2017

Kurangkan Habit Kuat Tido


                     Aku suke tido, lagi2 dengan keadaan jobless macam ni, lagi la banyak tido, aku ni kire perempuan yang banyak spend kat rumah dari hang out with friends, (more precise my hang out friend is not here, she's in KL)..so that's why la kan...So, adakah aku boleh dikira antara ciri wanita yang dikatakan setia sebab duduk rumah sahaja..hmmm....sori, out of topic jap...

                  Dah la tido lama, pastu bile dah bangun aku akan buat kopi 3 in 1, so ape maknanya tu...tido + kopi = burung hantu..itu lah dia...so dari waktu tido biasa pukul 11/12 bertukar pukul 2/3 pagi...extra 2 jam tau...bile bangun pagi muka cam tempe sebab ngantuk tak habis lagi..so mula la terlelap balik..dah jadinya pukul 9/10 baru aku bangun...bucket list untuk jadi morning person dah terus out of list...hmm...

                  Sebenarnye tido siang tu tak salah, lagi2 lepas ko bersilat kemas rumah sidai baju so tenghari tu you must be exhausted and nak rehat...bile bangun mesti la sebelum masuk zohor..tu cara betulnya..tapi habit tido aku dah bawak sampai lebih2...sampai masuk waktu asar terlajaknya adoii ter ber...so, kena la pikir cara supaya habit aku ni tak melarat sampai ke tua...(ko memang dah tua la)





HOW TO DISTRACT YOURSELF BIAR TAK TIDO (brought to you buy DYAN)


1) Tengok movie, tapi rasanya movie yang out of schedule, it means besides running man, one piece, movie omputig & english drama series

2) Baca buku, this is the best way...buku yang melambak kat tepi katil tak tau la bile nak habis baca..tapi stok buku makin lama makin bertambah..haishh...padahal read books ada dalam my bucket list cemane nak capai kalau progress slow..seminggu nak capai 5 helai pun susah...wake up dyan wake up...gerak sekarang...okk...

No comments: