Sunday, January 19, 2014

Me in 2013...

Selamat Menyambut tahun baru 2014..cett..dah lebih separuh bulan januari baru kau nak ucap ye..tak kisah la kan..dah masa cuti sem ni je  la masa yang aku ada...masa malam tahun baru di kala orang tengah sibuk tengok bunga api tapi aku pulak sibuk membelek nota gara2 esoknya adalah first paper final exam untuk sem 7..btw, aku di tahun 4 sem 1 sekarang ni..so kire naik sem bulan februari nanti adalah sem terakhir aku belajar di UTM Skudai untuk mengambil ijazah...seriously tak sabar nak tempuh alam pekerjaan..nak pegang duit sendiri..nak kumpul aset..nak tolong ibu ayah...kahwin?..nehi bil kul nehi...itu aku letak tepi..tunggu masa yang sesuai baru aku ambil balik..

nampak cantik bile jumlah pegaview same dengan jumlah follower...

ni masa awal tahun 2014 jugak la bile pageview seakan-akan menunjuk kepada tahun 2014...


bile di imbas balik berdasarkan entri2 aku masa tahun 2013 dulu..banyak jugak benda aku tempuh sebenarnya..sebab bile dibelek balik..aku menempuh 3 sem masa tahun 2013 ni..akhir sem 5...mula hingga ke akhir sem 6 dan jugak sem 7..so kalau dah 3 sem..lagi2 bile dah senior..memang macam2 benda jadi..life pun sama..banyak benda aku tak pernah buat sebelum tiba-tiba je aku buat dengan sendiri (ape ayat aku ni?)...

aku mulakan masa awal tahun 2013..kirenya waktu sem 5..

Survey Camp 2..duduk dalam makmal komputer berjam-jam..ada kena buat keje..ada yang tak...moment paling ingat masa ramai2 tengok maharaja lawak mega final kat kedai makan..asalnya nak buat keje tapi disebabkan staf yang sangat lambat bukak makmal terus tukar plan tengok maharaja lawak..best sangat..even hujan tapi enjoy...tahniah jozan jadi juara..hopefully kali ni sepahtu menang..in shaa Allah...

tengah berjumpa dengan client gamaknya...

depan masjid besi putrajaya...
last day..last task (presentation)..last group kena present..

ini entri lanjut pasal survey camp tu....
Survey Camp 2

ok ini permulaan bagi sem 6...
the next one is bile pegi melancong ke perak
ape yg diharapkan tak semestinya benda tu akan jadi..macam pergi melancong ke perak ni masing2 akan sihat sejahtera..tapi sebaliknya berlaku..aku demam selesema betul2 on the way nak pegi perak..hanya mampu consume ubat..minum air panas..makan makanan bersup...nak jalan2 sangat takde tenaga..rasa macam nak tido dalam bilik sepanjang hari...tapi itu satu kerugian..hanya mampu bertahan sampai la tak tahan badan tu baru rehat kat bilik...hopefully next trip jangan berlaku macam ni lagi...

Teluk Batik

dah lama tak mandi laut....


ape yang jadi waktu bercuti ke perak..

Percutian ke Perak..

Trip to Taman Negara, Pahang..
kali ni trip satu kelas..memang backpacker habis la..makan kena masak sendiri...tidur dalam khemah yang akhirnya disondol oleh tetamu hidung bulat warna merah jambu..choii korang...last day tido dekat homestay..first time tido satu rumah dengan semua student gegirl..meriah woo..best giler..naik kanopi..naik bot..redah hutan..panjat bukit yang giler penat...

 redah hutan sekali tetiba jumpa sungai ni..tak rasa excited ke...



 ni masak sendiri makan sendiri...sedap tak sedap belakang kira janji kenyang...




 dalam bot..kalau diberi peluang lagi sekali aku cuma nak naik bot ni je..redah2 hutan ke..panjat gunung ke tak mo...



canopy walk..best giler ok...
entri pasal Taman Negara..
Taman Negara, Pahang

praktikal selama 3 bulan...
takde mana banyak pun citer pasal praktikal ni..cuma kite tau suasana bile keje nanti cemane..masuk pagi balik petang...tapi keje masa praktikal ni tak banyak mana pun..just a simple task...nak sharpen skill..tu je la..masa 3 bulan ni jugak la aku hbiskan masa malam nya untuk tonton movie..banyak giler wa cakap lu....

my workspace..guna laptop sendiri beri bonus pada aku untuk download movie..salahguna nampaknya aku ni...

access card...
more about praktikal in this entry..
First day praktikal...

memandangkan berpraktikal sewaktu bulan puasa..so iftar satu company menjadi satu kemestian..
Iftar Company..

dah mula suka baca novel..
bak kata orang..minat tu akan datang dengan sendiri mengikut masa (ye ke kata orang?..kata orang ke kata aku?.)..since musim adaptasi novel ni kan..so mesti la kite akan nak baca novel tu dulu sebelum tengok drama dia..perkara penting nak dinilai..hero heroin kena ke?..jalan cerita banyak twist tak?..sebab kalau dua2 perkara penting tu orang ramai tak suka..habis la drama tu..teruk kena kritik..tahun 2013 ni aku mula berjinak-jinak dengan novel melayu..dulu novel yang aku pernah sentuh novel harry potter je.. (ayat macam berlagak kan..hehe)...so novel pertama adalah novel SEBENARNYA SAYA ISTERI DIA...


aku berjaya menghabiskan 3/4 novel ini ketika dalam kereta api dalam perjalanan Johor-Kl-Johor...nampak tak berapa jam aku dalam kereta api tu?...

dari sebenarnya saya isteri dia kepada la macam2 novel yang lain...

dah nak habis tahun 2013 aku menempuh tahun 4 sem 1 ataupun sem 7...macam2 hal jadi..tapi rasanya aku takkan cerita kat sini..akan ada entri lanjut psal sem 7 ni..kat sini cuma briefing...

 mula merajinkan diri dengan exercise kat gym..benda free sape tak nak..baik gunakan sementara boleh



 mandi-manda dengan member perempuan 1 kelas dekat wet world batu pahat..niat nak cerita tergendala sebab gambar hilang...


sewaktu membuat pembentangan proposal...memang cuak habis la depan tu..


TAPI TAHUN 2013 JUGAK ADA TINGGALKAN MEMORI YANG AKU AKAN INGAT SAMPAI MATI....KUCING PENEMAN SETIA MATI BECAUSE OF DISEASE...



lost the most loved cat...emek..kenapa emek tinggalkan akak sayang...waktu tengah serabut fikir psal presentation proposal waktu tu jugak emek tinggalkan akak...

antara gambar2 emek yang pernah post kat instagram...

ini cerita psal permulaan sem 7..

No comments: