Monday, December 31, 2012

Me in 2012

di kala tengah study week ni ..sempat jugak aku mengupdate blog..sesungguhnya aku menulis entri ini bertarikhkan 1/1/2013...rasa macam semalam je sambut new year 2012...bile cakap pasal 2012..first thing yang kenjadi keraguan serta kerisauan penduduk bumi dan seluruh alam semesta adalah ramalan kaum mayan yang mengatakan bahawa bumi akan kiamat pada 21/12/12..kalau tidak masakan orang putih buat filem 2012..ye dok...aku sejak tayang filem tu memang tak caya sepatah haram pun sebab aku orang Islam dan benda2 ni hanya Allah sahaja yang tau..

now, ape berlaku sekarang...orang putih sendiri buat joke pasal ramalan tu...whatever...so bile dah melangkah tahun 2013..instead of berazam nak buat tu nak buat ni..mesti la mengimbas kembali ape yang berlaku pada tahun lepas..kan2...actually aku ada masalah kekonfiusesan sebenarnye..sebab ada benda berlaku tahun 2011 tapi aku ingat ianya tahun 2012....adoi..kena rujuk entri dalam blog jawabnya...rasanya secara kasar aku mengingat ape yang berlaku waktu tahun 2012...

AKU MENEMPUH TAHUN 2 DAN TAHUN 3...
- dulu masa tahun 1 aku ingat lagi..ramai senior ada cakap..tahun 1 kos GIS memang heaven..banyak free..tapi bile dah masuk tahun 2 tahun 3..memang giler busy..aku yang susah nak percaya ni memang tak percaya la..last2 hamek ko...life memang takde life (korang tafsir la sendiri)...nak kejar dateline esaimen memang kelam-kabut...pernah tak tido satu malam (student biasa buat)...ada tu dari pagi sampai ke malam buat keje..prepare presentation..siapkan esaimen...(all the routine student university la senang cakap)...sampai ke study week keje tak siap2...merungut jugak la sebab waktu study week kena kacau dengan kelas dengan presentation..nak tak nak buat je la...

baru je teringat yang aku tahun lepas dah mula duduk rumah....nak jimat ongkos hostel..ayah suruh..ayah cakap dah ada lesen kete..kete pun dah ada..bawak je la kete datang kelas...ada baik dan buruknya..baiknya senang la nak pegi mana2..tapi yang buruknya duit minyak wo..adoi tak menahan rasa..asek kena isi je...duit ptptn memainkan peranan penting di situ..nak tampung duit ptptan mana la tau habis sebelum cuti sem..selain buat muka singgit depan mak ayah cakap duit dah habis ape kata buat bisnes...so dengan berbekalkan printer dan kereta..aku buat la bisnes printing dengan delivery..tapi antara kawan2 je la...at the same time skill memandu aku dah mula diasah di situ ye...

SKILL MEMANDU
- aku dengan bangganya mengatakan aku sudah mula pandai bawak kete... KETE AUTO..haha..tapi pempuan memang sinonim dengan kete auto...malas nak mampus la katakan...sape2 dak pempuan yang pandai bawak manual tu gua tabik kat lu ok...tekan klac dan dengan pada masa yang sama menukar gear adalah keje paling malas aku nak buat selain buat esaimen di awal waktu.. (habit buruk tu)..

mak ayah pun dah mula percaya pada aku untuk bawak kete saga blm...memang impian nak bawak kete tu...walaupun dulu pernah ada unsur ragu2 lagi2 ayah aku...but now dia dah percaya 100%..buktinya sewaktu kete kancil masuk wad...aku dengan selumber badak bawak kete tu ke hulu ke hilir selain ke kelas...dan bile jalan jauh dah ada third driver...tapi highway je la...jalan kampung kalau tak pernah lalu agak scary untuk bawak di situ...

*ni tetiba ibu suh blaja bawak motor..OMG...

kete small dah...kete sedan dah..belum ada chance nak bawak kete mpv lak...tak tau cemane nanti...



MELANCONG KE LUAR NEGARA
- walaupun takat melancong ke singapore yakni jiran kepada johor..tapi bagi aku itu sudah memadai sebelum travel pergi jauh lagi (lagipun impian aku mahu ke Australia tidak dapat dicapai dan destinasi GOP pun dah bertukar ke Korea)..ini kerana aku pergi tempat the well-known place in the world.. UNIVERSAL STUDIO SINGAPORE...sampai sekarang aku terbayang aku naik 3D transformer..menjerit kayak perempuan gila hilang anak bile naik roller coaster..Jurassic Park dan berdepan T-Rex (gebang macam budak2 aku ni)... sila rujuk cerita ini .... now johor pun dah mula ada Legoland..tapi belum ada rezeki dan kemahuan lagi untuk ke sana.. nanti2 la kot...


OTHERS
- kenapa aku cakap others..sebab takde benda sangat pun..contohnya love...memang takde citer best la pun kalau pasal love..yang ada pun crush....friends...tahun 2012 mengajar aku untuk lebih berhati-hati mempercayai orang di sekeliling kita sebab kawan pun dah boleh jadi lawan...ada kawan yang pada mulanya mahu meminta tolong kite tapi bile dah kerap terasa macam dipergunakan..ada kawan yang selalu meminta maaf kepada kita namun maaf dia tu sebenarnye takde makna...it's just a word...sebab kesalahan yang sama dia lakukan kepada kita (dah lepas dah citer tu)...maybe it easily to forgive but not stupid enough to trust again (I'm hold that word)..

No comments: