Thursday, July 4, 2013

Letak Nuffnang Ads

ekceli aku pun baru tau nuffnang punya interface (yang dia punya muka tu) dah berubah..so bile kawan aku tanya aku jawab based on interface nuffnang yang lama..sekali bile blog sendiri nuffnang ad hilang dan paksa aku untuk letak balik..aq pun confuse..godeh punya godeh akhirnya berjaya jugak aku letak nuffnang ad tu balik...

so here's the step...

1. kalau dah ada account..just log in je..make sure password dengan username korang ingat..kalau rasa belum register dulu...


 ini lah interface nuffnang yang baru...

sape belum register, tekan JOIN NUFFNANG,

sape dah register, tekan LOG IN

ini registration form 

2. dah register, korang boleh la log in..


ini lah profile korang lepas korang log in...nampak tak arrow bawah lepas nama aku tu..tekan arrow tu...


then tekan MANAGE MY BLOGS...

3. step seterusnya adalah pasal letak nuffnang ads...

tengok dekat bahagian tepi belah kanan ada perkataan ADD AD UNIT..tekan mende alah tu..

lantak korang la nak pilih mana satu yang berkenan..bile dah tekan..code akan keluar secara automatik...

dah copy paste code tu tekan NEXT...


PLACEMENT  tu adalah step by step tentang cara cemane nak letak ads tu...korang tengok la sendiri k...



*jelas ke tak?..selamat mencuba (ayat klise)...
ada lagi satu ads aku letak iaitu heartbeat..kalau rajin aku ajar ok..

No comments: